Khamis, 29 Disember 2016

Bagaimana Syarikat Pesawat Kapal Terbang (Penerbangan) Tambang Murah Beroperasi?




Jika harga tiket kapal terbang secara mutlaknya mahal, bagaimana pula syarikat penerbangan tambang murah beroperasi yea? 



Sebelum kita teruskan, ini adalah analisis berdasarkan prestasi syarikat kapal terbang ataupun penerbangan tambang murah di luar negara. Faktor yang ada mungkin tidak sesuai ataupun tidak sama sekali digunakan oleh syarikat tempatan. Harap maklum yea. 



Tetapi secara dasarnya, ini adalah beberapa faktornya bagaimana sesebuah syarikat penerbangan tambang murah beroperasi; 



1. Membeli pesawat ataupun kapal terbang baru dengan jumlah yang banyak (banyak maksudnya membeli beratus-ratus buah pesawat baru) – Hairan? Tonton video ini untuk mendapatkan jawapannya.



2. Beli kapal terbang ataupun pesawat baru dalam kuantiti yang banyak, dalam model yang SAMA. 


 
3. Rekabentuk ataupun design kerusi di dalam pesawat syarikat kapal terbang tambang murah juga unik. Ketahui dalam video di bawah. 



 4. Syarikat penerbangan tambang murah hanya beroperasi di lapangan terbang yang menawarkan kos yang murah juga. 



5. Memaksimumkan masa di udara. Syarikat kapal terbang murah menetapkan masa 30 minit hingga 45 minit sahaja untuk menurunkan dan mengambil penumpang. Lebih lama pesawat mereka di udara, lebih banyak wang masuk untuk syarikat. Lagipun kapal terbang direka untuk terbang kan? Buat apa lama-lama duduk di daratan? 



Okay, itu antara faktor ringkas bagaimana syarikat penerbangan tambang murah beroperasi. Ideanya mudah, syarikat sedaya upaya mengurangkan kos penerbangan supaya harga tiket menjadi murah. Simple. 



Details ada di dalam paparan video di bawah. Selamat menonton dan terima kasih.



Sumber : youtube

Tiada ulasan:

Catat Ulasan