Jumaat, 30 Disember 2016

SULIT! Rahsia Pilot Kapal Terbang Yang Selama Ini Disembunyikan – Anda mahu tahu?

Pilot ataupun juruterbang pesawat adalah orang yang paling kita percayai 100% apabila menaiki kapal terbang, betul? Disebabkan itu ditambah pula tanggungjawab kerja yang berat, pilot TIDAK boleh melakukan sebarang kesilapan apatah lagi lalai semasa bertugas. Jika berlaku juga, perkara itu perlu dan mesti menjadi rahsia yang tidak boleh diketahui umum! 



Seramkan intronya? 



Baiklah antara beberapa ‘rahsia besar’ yang selama ini disembunyikan oleh pilot kapal terbang; 



1. Kapal terbang tersalah arah – Kesilapan ini terjadi sama ada pesawat berada di daratan ataupun semasa terbang di angkasa. Kesilapan ini terjadi lebih kurang 1000 kali setiap tahun! 



2. Pilot, co-pilot dan semua krew anak kapal terbang berada dalam kepenatan. Untuk pengetahuan, mereka dibenarkan untuk bertugas sehingga 16 jam tanpa henti. 



3. Pilot pesawat juga kaki gajet. Tumpuan mereka sering diganggu oleh komputer riba (laptop) dan telefon bimbit semasa bertugas. Pada tahun 2009, sebuah kapal terbang tersasar sejauh 150 batu dari tempat mendarat kerana gangguan ini. 


4. Pilot kapal terbang tidak akan maklumkan jika ada keranda mayat di dalam pesawat tersebut. 



5. Pada pilot pesawat, tidak ada istilah ‘mendarat di atas air’ (water landing). Sebaliknya, kapal terbang terhempas ke dalam lautan! 



Amacam? Berani lagi naik kapal terbang? 



Itu baru 5 rahsia pilot kapal terbang yang telah diketahui. Ada lagi rahsia-rahsia sulit yang tidak kurang hebatnya dalam video di bawah. Selamat menonton. 





Terima kasih. 



Sumber : YouTube

Tiada ulasan:

Catat Ulasan