Selasa, 3 Januari 2017

10 Syarikat Penerbangan Kapal Terbang Terburuk Bagi Tahun 2016 – (Setakat Jun 2016)


Baik, lawannya buruk...betul? Jika ada 10 buah syarikat kapal terbang pesawat terbaik untuk tahun 2016, sudah pasti wujud juga 10 buah syarikat penerbangan TERBURUK bagi tahun 2016. Terburuk bukanlah bermaksud kapal terbang ataupun pesawat yang digunakan buruk, tetapi servis perkhidmatan yang disediakan mendapat komen kurang enak daripada pelanggan syarikat penerbangan tersebut.

Kebanyakkan pelanggan mengadu mengenai layanan yang tidak memuaskan daripada wakil khidmat pelanggan, krew penerbangan yang kurang mesra sehinggalah ke skop kerja kakitangan syarikat penerbangan yang tidak teratur.

Aduan yang paling banyak diterima oleh setiap syarikat kapal terbang ini adalah berkaitan kerusi di dalam pesawat. Pelanggan mereka bersungut tentang saiz kerusi yang terlalu kecil, kerusi keras dan juga tali pinggang keselamatan pada kerusi rosak.

Makanan yang disediakan di dalam pesawat juga turut mengundang rasa tidak puas hati pelanggan. Rasa makanan tidak sedap dan variasi makanan terhad antara yang pelanggan sungutkan.

Tandas di dalam kapal terbang juga tidak ketinggalan mendapat kritikan. Tandas kotor dan berbau serta keadaan dalam tandas yang menyakitkan mata adalah aduan biasa yang diterima daripada pelanggan.

Orait itu adalah antara komen-komen negatif yang diterima oleh syarikat penerbangan terburuk ini.

Berikut adalah senarai 10 buah syarikat penerbangan tersebut (setakat Jun 2016);

Kita mula dengan nombor 10 dahulu yea;

10. Rossiya Airlines, Russia
9. Yemenia, Yemen
8. Cubana, Cuba
7. Lion Air, Indonesia
6. Turkmenistan Airlines, Turkmenistan
5. Spirit Airlines, USA
4. Bahamasair, Bahamas
3. Sudan Airways, Sudan
2. Tajik Air, Tajikistan
1. Air Koryo, North Korea


Nampaknya syarikat penerbangan Air Koryo dari negara Korea Utara menduduki tempat pertama dalam senarai 10 buah syarikat penerbangan terburuk tahun 2016 yea.

Negara kita Malaysia nampaknya tidak ada dalam senarai. Ini menunjukkan perkhidmatan syarikat kapal terbang Malaysia dalam skala yang sederhana - tidak terlalu cemerlang dan tidak juga mengecewakan.

Untuk mengetahui bagaimana wajah syarikat penerbangan yang mempunyai reputasi buruk ini, bolehlah menonton video di bawah yea. Secara am, syarikat penerbangan terbaik atau sebaliknya kelihatan sama sahaja, tidak ada apa yang berbeza. Kena rasai sendiri perkhidmatan mereka, kemudian barulah boleh kata bagus atau tidak.

Selamat menonton dan terima kasih. Sumber :





Sumber : YouTube 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan